Tuesday, May 23, 2006

Søndagstur til Hælen


Søndag 21. mai dro jeg og Patrick på en liten søndags tur ut Bøkfjorden. Planen var å padle ut til et nes som heter Hælen. Vi starta i +7 og litt vind fra nordøst. Patrick hadde vært på Hælen før, men klarte ikke å runde neset på grunn av dårlig vær, men nå skulle Hælen rundes. Hele turen ut fjorden hadde vi litt motvind, men det var lett å padle. Jeg hadde med en lite digital kamera med uv-hus som jeg skulle ta bilder med. Resultatet ble ikke så bra som jeg hadde tenkt meg. Når man er undervann, ligger det jo vann rundt kamera hele tiden. Over vann kommer det sprut, som legger seg som dråper på linsa. Så nå vet jeg det til neste gang, TØRK av linsa FØR du tar bilder, ja ja en erfaring rikere. Men vi fikk da tatt noen bilder.

Etter at vi med livet som innsats hadde rundet Hælen, he he. Padlet vi tilbake til en bitteliten vik som heretter går under det klingene navet "Coconut Cove" Don't ask me why. Det bare ble slik.




I "Coconut Cove" ble det 2-3 kopper kaffe før Patrick ble inspiret av "Verdens Vakreste Sjøreise" og måtte bare ta bilder av kjakk og Hurtigruten
Synes det ble et stilig bilde.
Etter ytterlige et par kaffekopper og litt drenering av overskudds væske, gjorde vi oss klar til å starte hjemover.

Med vind i ryggen, gunstige stømforhold gikk det radig unna, og før vi viste ordet av det var vi under kaia på lakseslakteriet på Jakobsnes.

Så var det bare padle over Snevebukta og inn til Svartaksla. Enda en tur, enda noen kilometer og enda noen erfaringer rikere


Jan og Patrick

2 Comments:

At 23 May, 2006, Anonymous Anonymous said...

Og hva med å takke pent for lånet av kamera og hus......

 
At 23 May, 2006, Blogger Jan said...

Tusen Takk min kjære svoger for låne av ditt uv-hus. Tusen Takk min kjære svigerinne for lånet av kamera

 

Post a Comment

<< Home